صدای ایران

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و...

صدای ایران

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و...

صدای ایران
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

واکنش BBC به افتتاح خیابان امام خمینی نجف

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

به گزارش «شیعه نیوز»،  خیابانی که به نام امام خمینی(ره) نامگذاری شده، ۶ بانده و به طول ۶ کیلومتر است و شهر نجف را به فرودگاه این شهر متصل می‌کند. این خیابان به نام «شارع الامام الخمینی» نامگذاری و تصویر بزرگی از بنیانگذار جمهوری اسلامی‌در ورودی خیابان نصب شده است.در مراسم افتتاح این خیابان مسئولان ایرانی و عراقی و جمعی از مردم عراق حضور داشتند.این اقدام فرهنگی عراقی‌ها با همت جمعی از علما و روحانیون نجف و پیگیری‌های سرکنسولگری و بعثه مقام معظم رهبری در این شهر و با هدف تقدیر و تجلیل از زحمات امام(ره) و بزرگداشت یاد و خاطره ایشان صورت گرفته است...


اما «بی‌بی‌سی فارسی» که همواره ادعای بی‌طرفی دارد، گویا از این اتفاق خوشحال نشده است. «مهرداد فرهمند» خبرنگار این شبکه انگلیسی در حالی که از نزدیک‌شدن روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق ناراحت به‌نظر می‌رسید، در صفحه فیسبوکش در واکنش به این اتفاق عقده‌گشایی کرد و نوشت: "تصور بکنین که امروز جرثقیل می‌آوردن و مراسم می‌گرفتن و مثلا اسم خیابان منتهی به فرودگاه اهواز رو طی مراسمی‌می‌ذاشتن خیابان صدام حسین و یه عکس گنده هم ازش می‌ذاشتن. بعد می‌تونین حال و روز و روح و روان مردم عراق و ربع قرن بعد از جنگ تا حدی درک کنین و با مردم ایران مقایسه کنین.”

این خبرنگار شبکه دولتی انگلیس، با مقایسه نادرست و غیرعادلانه عملکرد نیروهای ایرانی و بعثی در دوران دفاع مقدس را یکسان دانست و در توهینی وقیحانه امام خمینی(ره) را با صدام حسین مقایسه کرد.
تصویر از صفحه فیسبوک «مهرداد فرهمند»



مقایسه جنایتکاری مانند صدام‌حسین با امام خمینی(ره) قیاس مع‌الفارق است؛ بدین معنی که محبوبیت امام(ره) و امام خامنه‌ای در عراق زبانزد خاص و عام است و این حقیقت را به‌ویژه پس از حمله گروهک تروریستی داعش به این کشور و حمایت ایران از ملت عراق، می‌توان از تصاویر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در خیابانها و مکانهای عمومی‌و خصوصی این کشور متوجه شد.

در مقابل، پس از سقوط صدام مجسمه‌ها و تصاویر وی نابود شد و تنفر مردم از رژیم بعث علنا هویدا گردید. اگر خبرنگار «بی‌بی‌سی فارسی» به یاد بیاورد، در دروان هشت سال جنگ تحمیلی، بسیاری از مردان و جوانان عراقی از جبهه جنگ با ایران فرار می‌کردند و حتی تعداد زیادی از آنها برای مقابله با ارتش بعث به جمع نیروهای ایرانی می‌پیوستند و در قالب تیپ یا گردان‌های مختلف به مبارزه با ارتش رژیم صدام‌حسین می‌پرداختند. همچنین صدام در بین جامعه ایرانی نه تنها هیچ‌گونه محبوبیتی ندارد بلکه همه اقشار و گروه‌های ایرانی با افکار مختلف از وی متنفرند.

«بی‌بی‌سی فارسی» و عوامل خودفروخته آن مانند شیوه و رسم تاریخی دولت مطبوعشان یعنی انگلیس، در این مورد نیز به دنبال اختلاف‌افکنی بین مردم دو کشور دوست و برادر ایران و عراق هستند و نمی‌توانند دوستی و برادری موجود بین دو ملت را ببینند.

منبع: افکار نیوز
۹۳/۱۲/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی